17.7.09

Sevdiğim Sözler

Öyle çok fazla söz sevmem ben.
Atasözlerini/deyimleri ise hiç sevmem.Kullanmayı gereksiz bulurum.
Sonuçta adamın biri,uzun zaman önce kendi başarısızlığından/tecrübesizliğinden bir söz uydurmuş... ben bugün nasıl onun cümlesini kullanabilirim ki?
Hem atasözlerinin nerdeyse hepsi birbiriyle çelişir
Sakla samanı gelir zamanı/Kefenin cebi yok
Ben hangisinden ders çıkarmalıyım şimdi?
Onun dışında,günümüzde biri bu tarz bir şey söylese,ona sanki aklı yerinde değilmiş gibi bakmaz mıyız? (Ben bakarım) Yıllar önce söylenmiş olması, niye durumu değiştiriyor?
Günlük konuşmada zenginlik yaratan bir unsur olduğunu söylüyor çoğu kişi.
Benim günlük konuşmam yeterince zengin...
Sizin değilse,kullanabilirsiniz tabii.
Gerçekten güzel ve anlamlı olan sevdiğim cümleler de yok değil.
Bana ilham veren,benim de kullandığım ve etkilendiğim cümlelerden bir kaçı;

- Ya tozu dumana katarsın,ya tozu dumanı yutarsın
Bana ilham veren söz. Hayat felsefem. Hiç bir açıklamaya ihtiyacı yok.

-Siz yükselmek isteyince yukarı bakarsınız. Bense aşağı bakarım. (Nietzsche)
Nietzsche'nın dediği nerdeyse her şey doğru. Benim tek desteklediğim filozof.Kendine güvenin farklı bir boyutu. Üstinsan...

- Ekmek bulamıyorlarsa,pasta yesinler! (Marie-Antoinette)
Aslında bu sözün aslı bu şekilde değil. Çok az kişi doğrusunu bilir bu sözün.
Tam çevirisi 'Ekmek bulamıyorlarsa,makarna yesinler' olmalıydı.
Ama o şekilde yerleşmiş dilimize,o şekilde kabullenmemiz gerekir bizim de.

- Bana dokunmayan yılan bin yaşasın! (anonim)
Hayatın özeti. Çok da mantıklı ve samimi. Kim bencil değil ki?
Sadece bazılarımız bunu itiraf edebiliyor,bazılarımız edemiyor. Ama bu herkesin bencil olduğu gerçeğini değiştirmiyor.

- Dünyada, kendi hakkında konuşulmaktan daha kötü bir şey vardır; kendi hakkında konuşulmamak.(Oscar Wilde)
Beni tanıyanlar bu sözü kullandığımı mutlaka duymuştur. O kadar doğru ki...

Bu kadar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder