19.7.09

Bitki Çayı

Kendinize bitki çayı yapın. Doğadan gelen şifadan faydalanın.
Bitki çayı yaparken dikkat edilmesi gereken en önemli şey; bitki yaprakları ile suyu aynı anda kaynatmamaktır. Eğer su kaynarken yaprakları içine atarsınız,bir çok bitki aşırı sıcaklığın etkisiyle şifalı güçlerini yitirir ve o yaptığınız çayın hiçbir faydası olmaz.
O yüzden su kaynamaya başlayınca alın ve hazırladığınız yaprağın üzerine dökün. Ağzını mutlaka kapatın. Taze yapraklar için 2-3 dakika yeterlidir,ama kurutulmuş yapraklar için en az 5 dakika bekleyin.Tercihinize göre içine şeker/tatlandırıcı vs kullanabilirsiniz,ama bence doğallığını bozmayın.
Marketlerde satılan hazır poşet şeklinde çaylar da var; ama en iyisi kendiniz demlemeniz.
Bitki çayına alışınca,o kadar iyi geliyor ki vücuda ve bunu öyle hissediyorsunuz ki,sürekli bitki çayı içmek istiyorsunuz... Beni tanıyanlar (yani bu yazıyı okuyan herkes=) bilir,ben 2002 yılından beri asitli hiç bir şey içmiyorum. Kolanın tadını unuttum bile...
Benim önerebileceğim bazı bitkiler; ısırgan otu / adaçayı / yeşilçay / biberiye
Diğer bitkilerle ilgili bilgi almak için bu siteye bakabilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder