1.8.09

Patara Plajı




Türkiye'nin en büyük kumsalı.
Ve bence en iyisi.
Kaş'ın içinde,Patara antik kentinin yanında.
Hiç taş yok,her yer kum. Hem de ince kum... Halıfleks gibi.
Yüzmek pek mümkün değil.Ne kadar uzağa giderseniz gidin hep boy.
Ayrıca sürekli rüzgar olduğu için dalgalar çok güçlü.Yani yüzmek yerine boğuşmak daha doğru bir terim. (Benim dalgalarla koşarken olan resmimi yükledim yukarıya.)
O kadar büyük ki (herhalde 22km) çok fazla insan olsa bile sanki kimse yokmuş gibi geliyor.
Nesli tükenmekte olan 'caretta carettalar'ın üreme alanı olduğu için her yerde 'Doğal Hayatı Koruma Vakfı' tabelaları var. Ayrıca yengeçler de var,ama bizden daha korkaklar. Hemen kumun altına kaçıyorlar. Zaten onlar kaçmasa,biz kaçardık.


Kumsalda yürürken önümde bir 'şey' gördüm. Hareket ediyordu; ama kıpırdayamıyordu. İlk bakışta anlayamadım ne olduğunu. Daha yakından ve daha dikkatli bakınca anladım. Ters dönmüş bir caretta caretta! Onu kurtarmalıydım! Bir tarafım doğal 'dengeyi bozma,desenin dokumasını değiştirme' diyordu ama diğer tarafım onu öyle görünce dayanamadı ve zaten ben onu kurtarmasam bir başka meraklı turist onu bulur diye düşündü. Elimle dokunmak istemedim. Kaplumbağa ama,sonuçta bir canlı. Her canlıya dokunulmaz :P
Fotoğraf makinemle çevirdim onu,hemen denize doğru patır patır yürümeye başladı. Ben de o anı kaçırmadım ve videoya kaydettim.
Çektiğim videoyu kumsalda bir kaç kişiye gösterdim,herkes şok oldu. Sadece bir kaç fotoğraf ve video yakalayabilmek için yurtdışından gelenler varmış; ve günlerce hareket etmeden orada bekleyenler... Ama ben,ilk gidişimde ve tamamen şans eseri gördüm onu. Normalde caretta carettalar gündüz denizde oluyormuş,gece kumsala çıkıyormuş. (Bu nedenle koruma altına alınmış kumsal,akşam saat 7 den sonra giriş yasakmış)

İşte çektiğim video;


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder